Home
Road to Devops
Cancel

MDH Lab - Inter-VLAN MLS Routing

Topologi Objective Route between VLANs using a 3560 switch with an internal route processor using Cisco Express Forwarding (CEF). Background The current network equipment includes a 3560 ...

MDH Lab - Inter-VLAN routing

Topologi Objective Configure inter-VLAN routing using an external router, also known as a router on a stick. Background Inter-VLAN routing using an external router can be a cost-effective...

MDH Lab - MST

Topologi Objective Observe the behavior of multiple spanning tree (MST) Background Four switches have just been installed. The distribution layer switches are Catalyst 3560s, and the acce...

MDH Lab - PVST/Rapid-PVST

Topologi Objectives • Observe the behavior of a separate spanning tree instance per VLAN. • Change spanning tree mode to rapid spanning tree. Background Four switches have just been installed...

MDH Lab - Spanning-tree Tuning

Topologi Objective Observe what happens when the default spanning tree behavior is modified. Background Four switches have just been installed. The distribution layer switches are Catalyst 35...

MDH Lab - Etherchannel

Topologi Objective Configure EtherChannel Background Four switches have just been installed. The distribution layer switches are Catalyst 3560 switches, and the access layer switches are ...

MDH Lab - Basic Trunking & VTP

Topologi Objectives Set up a VTP domain Create and maintain VLANs Configure ISL and 802.1Q trunking Background   VLANs logically segment a network by function, team, or application, r...

Switching - RSTP

Då STP är alldeles för långsamt att konvergera och vi inte direkt kan konfigurera PortFast överallt togs istället “Rapid Spanning-Tree” 802.1w, fram. Nya Port-states: Discarding (Blocking) ...

Switching - Etherchannel L2/L3

Under dagens föreläsning om InterVLAN-routing kom det upp en intressant fråga gällande Etherchannel som ingen riktigt visste svaret på från följande bild: Frågan var - Räcker det inte att konfig...

Switching - Spanning-Tree

Då vi saknar exempelvis ett TTL-fält i våra Lager 2-frames behövdes något för att förhindra att frames kan loopa i all oändlighet (broadcast stormar etc) och i slutändan sänka vårat nätverk när vi ...